Takový „výlet“ do nákupního centra za účelem pořízení nákupu pro domácnost (a ještě společně s manželkou či přítelkyní, které si stále něco vymýšlí a zdržují) je pro pány opravdu velký stres. Ale nakupování on – line, to je něco jiného!
Na internetu nakupují muži v Čechách stejně jako ženy. A některé druhy zboží i více. Množství jejich nákupů a útrat v e – shopech se rok od roku zvyšuje. Proč tento způsob nákupů mají stále raději?
Internet je pohodlný a rychlý
Žádný stres mezi množstvím lidí v obchodech. Pěkně vybírat doma v pohodlí. Žádné otravné zástupy u kasy a velká ztráta času. Na internetu nejraději dělají nákupy muži mladí. Ve věku do 35 let. Ale zapojují se víc a víc i ti starší. V dnešní době pánové nakupují on – line rádi i oblečení. Jen se změří, žádné otravné a dlouhé zkoušení. Rychlý výběr a objednání. Zboží přivezou, kam si přejeme, a když náhodou nesedí, rychle ho vymění.
U pánů vedou intuitivní obchody
Muži se v internetových obchodech naučili kupovat jídlo, oblečení i třeba obuv. Co ale takto nakupují nejraději? Je to především elektronika. To je jednička! U té rádi dokonce i dlouho prohlížejí a vybírají. Studují parametry, specifika. Baví je pročítat různé diskuze a recenze na toto téma. Mají v oblibě obchody, kde je zákazník jasně, intuitivně a rychle proveden procesem uskutečnění objednávky. Kde je nic zbytečně nezdržuje a vše vyřídí „na pár kliků“. Netrpěliví bývají, co se týká termínu dodání zboží. Dle průzkumů volí asi desetina dodání do druhého dne. Je to logické. Už se samozřejmě nemohou dočkat nových „hraček“!
Auta on – line často jen prohlížejí
Auta muži na internetu hodně zkoumají. Dokáží nad jejich fotografiemi a videi zkušebních jízd trávit hodně času, který je jim v nákupním středisku tak drahý. Zjišťují si o nich nejrůznější informace. Také čtou recenze a diskuze jako u elektroniky. Sledují a porovnávají ceny. A když chtějí auto opravdu zakoupit, tak vyrazí do kamenného autosalonu. Musí si ho samozřejmě pořádně vyzkoušet! To je jasné.